Segít lefogyni a reggeli csokitorta

Segít lefogyni a reggeli csokitorta

Hihetetlen, de igaz: a csokitorta segít a fogyásban, de csak ha reggelire eszik. Ez derült ki egy kutatásból, amit a Tel-avivi egyetemen végeztek. Akiknek több édesség volt a reggeli menüjében, azok többet fogytak, mint a koplalók. 

Segíthet a fogyásban, ha reggelire édességet is eszünk, ez a meglepő dolog derült ki egy kutatásból. A Tel-avivi egyetemen végeztek egy kutatást, klinikailag elhízottnak számító önkéntesek vettek részt benne, azaz olyanok, akik már kórosan elhíztak. 32 héten át fogyókúráztak, de két csoportra osztották őket: az egyik csoportnak édesség is volt a reggelijében, a másiknak nem.

Mindkét csoportnak olyan volt diétája, hogy egy nap alatt pont ugyanannyi kalória legyen benne: a nőknek 1400, a férfiaknak 1600. A reggeli volt az, ahol az egyik csoport 600, a másik 300 kalóriát kapott csak, magyarul az alanyok egyik része édességet és csokitortát is kapott a reggelijéhez, a másik felük nem.

A fogyókúra felénél úgy tűnt, hogy nincs különbség, mindkét csoport ugyanannyit, nagyjából 15 kilót fogyott. Utána viszont meglepő dolgot tapasztaltak a kutatók: azok, akik reggelire nem kaptak édességet, elkezdték visszaszedni a súlyfölösleget, átlagosan 10 kilót híztak a félidőhöz képest, az édességes csoport viszont tovább fogyott, ők a diéta végére újabb 7 kilót adtak le.

A reggel a legjobb időszak arra, hogy édességet fogyasszunk – ebben egyetértenek a kutatók. Így ugyanis a napi természetes mozgás során lehetőségünk van ledolgozni a kalóriákat, és energiát is gyűjtünk a teendők elvégzésére.

Több tanulmány készült egyébként már korábban is a mértékletes csokoládéfogyasztás előnyeiről, például segít a szívelégtelenségben szenvedőknek, mert rugalmasabbá teszi az érrendszert – erről ITT olvashatsz bővebben. 

Egy másik tanulmány pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy a csokoládé a magas kalóriatartalma ellenére olyan összetevőket is tartalmaz, amelyek inkább a súlyvesztésnek, mintsem a zsírszintézisnek kedveznek. Ezt egy 1000 ember bevonásával zajlott vizsgálattal támasztják alá, ahol azok, akik hetente több alkalommal fogyasztottak csokoládét, átlagosan vékonyabbak voltak, és alacsonyabb volt a testtömegindexük (BMI), mint azoknak, akik csak alkalmanként engedtek a csábításnak. A tanulmány rávilágított: a csokoládéfogyasztás jótékony hatását tekintve nem a mennyiségen, hanem a rendszerességen van a hangsúly. Nem csupán a bevitt kalóriák mennyisége, hanem az összetétele is jelentősen befolyásolja, hogy végül milyen hatással lesz az ember súlyára.

 

Forrás: The Daily Telegraph, Piac&Profit Magazin

Na ezt megosztom
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Hozzászólok